Svaret på frågan, är det en bra idé att vänta med att skruva trallen, är:

NEJ

Det var en dålig idé, det tog mycket längre tid eftersom planken har slagit sig på både det ena och det andra hållet. Det allra bästa är att få all trall på samma gång, men eftersom vi köpte det sista som var tillgängligt var det inte ett alternativ, och vi har kompletterat flera gånger. Svårt att få fram samma sort med andra ord. Ännu krångligare eftersom jag ville lägga hela plank utan skarvar, så utbudet vart än mindre.

Den enda fördelen är väl att jag slapp göra jobbet förra sommaren :crysmile:

Var det då värt att köpa ”premiumtrall” som var bredare och tjockare?

NJA

Man kan verkligen diskutera om det är något premium med kvaliteten på trallen. Speciellt i sista leveransen har det redan blivit en hel del skador och fula märken. Märkte när jag la det att det åter igen var fel på några plankor, där hyveln har ”studsat” och gjort märken i planken. Inte så mycket denna gången och jag får väl helt enkelt slipa ner det i framtiden.

Med facit i hand hade jag köpt vanlig jävla plank och lagt och varit nöjd med det!

Hur var det med de dolda skruvar då?

JA!

Det är väldigt snyggt att slippa se skruvarna. Men det tar mycket tid och det kostar, inte mycket, utan mer än mycket. Har kört med Camos variant och följde rekommendationen att köra A4 skruv eftersom de ska tåla rörelserna i träet bättre. Vi får se om några år hur det ser ut!

Tycker sambon fortfarande att däcket är för stort?

JA!

Det tar emot att säga, men även jag tycker att det är ganska stort faktiskt.